کد مطلب:285019 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:265

سخن ناشر
بسم الله الرحمن الرحیم

امام حسن عسكری صلوات الله علیه، در ضمن حدیثی در شان فرزند برومند خود حضرت مهدی منتظر عجل الله تعالی فرجه فرمود: و الله لیغیبن غیبه لا ینجو فیها من الهلكه الا من ثبته الله عز و جل علی القول بامامته و وفقه فیها للدعاء بتعجیل فرجه (كمال الدین صدوق، ج 2 ص 384، باب 38.) به خدا سوگند، (حضرت مهدی علیه السلام) حتما و قطعا غیبتی می گزیند كه در این غیبت، هیچ كس از هلاكت نجات نمی یابد، مگر آن كس كه خدای عز و جل، او را بر قول به امامت ایشان (حضرت مهدی علیه السلام) ثابت بدارد، و به دعای بر تعجیل فرج حضرتش موفق بدارد.

ابوالصلت هروی می گوید: از امام ابوالحسن علی بن موسی الرضا (علیه السلام) شنیدم كه می فرمود: رحم الله عبدا احیی امرنا خدا رحمت آورد بر بنده ای كه امر ما را احیاء كند. گفتم: چگونه امر شما احیاء می شود؟ فرمود: علوم ما را فراگیرد، و به مردم بیاموزد، زیرا كه مردم اگر زیبایی های كلام ما را بدانند، از ما پیروی می كنند. (بحارالانوار، ج 2، ص 30، حدیث 13) معرفت به امام زمان صلوات الله علیه، وظیفه فرد فرد شیعیان و دوستداران آن



[ صفحه 3]



بزرگوار است. اگر این معرفت نباشد، زندگی انسان زندگی در حیرت است و مرگ او، مرگ جاهلی. در زمان غیبت، یاد حضرت بقیه الله ارواحنا فداه، انتظار او، ایمان به او، و یقین به ظهور حضرتش، بالاترین تكلیف الهی است كه خدای تعالی برای شیعه معین ساخته است. مقدمه همه این وظایف، معرفت به آن امام همام است كه این نعمت و موهبت الهی، هر چه بیشتر نصیب انسان گردد، نورانیت او بیشتر می شود.

انتشارات كتابچی نیز با استعانت از حضرت باری تعالی عز اسمه و به یاد حجت معبود، امام موعود عجل الله تعالی فرجه، كتبی را كه از احادیث نورانی خاندان نور علیهم السلام اقتباس شده، به منتظران حضرتش تقدیم می دارد. خوانندگان گرامی را به دقت در این سطور و كلمات نورانی فرا می خوانیم، و امیدواریم این دقت و تعمق، مقدمه ایمان گسترده تر و عمل خالص تر گردد، و خدای تعالی با تعجیل در فرج حضرتش بر عموم منتظران منت نهد. امیدواریم تلاش تمامی دست اندركاران چاپ و نشر این كتاب مورد قبول حضرت حجت صلوات الله و سلام علیه و عجل الله تعالی فرجه الشریف واقع شده و مشمول دعای خیر حضرتش قرار گیرند.

آمین یا رب العالمین

سید علی كتابچی



[ صفحه 5]